کیش

ارسال شده در: Uncategorized | ۰

سفرنامه کیش

آشنایی با کیش

حدود ۲۰۰ میلیون سال پیش در ادامه حرکات صفحه ای عظیم قاره ها و فشار آنها بر هم که با چین خوردگیها و پدیده کوه زایی همراه بود، شبه جزیره عربستان همراه با صفحه قاره آفریقا به سوی شمال حرکت کرد و در نتیجه (حدود ۶۵ میلیون سال پیش) از آفریقا جدا شده و به آسیا متصل گرید
فشار ناشی از اثر این تحرک که از جنوب غربی به ایران وارد شد، باعث چین خوردگی عظیم این بخش از فلات ایران به صورت ارتفاعات زاگرس گردید و رشته کوههای آن عمود بر راستای این فشار یعنی در جهت شمال غربی به جنوب شرقی بوجود آمد. حداکثر ارتفاع رشته کوههای زاگرس حاصل از این حرکات کوه زایی، قله دنا با ارتفاع ۴۴۰۹ متر در بویر احمد است. ارتفاع رشته کوههای زاگرس از قله دنا بتدریج در جهت خلیج فارس کم شده و ادامه آن در اعماق آبهای خلیج فارس به صورت چین خوردگی هایی در زیر آب پنهان میگردد.

جزیره کیش با مساحت ۹۱ کیلومتر مربع، پیرامون ساحلی ۴۳ کیلومتر و شکل کلی تقریباً بیضی، در فاصله ۱۸ کیلومتری بندر گرزه(بندر آفتاب )- سرزمین پیوسته ایران – در خلیج فارس قراردارد. کیش در ربع اول راستای سواحل ۱۳۵۹ کیلومتری جنوب ایران در دهانه ی خلیج فارس و تقریباً در نزدیک بخش پایانی این آبراه در محدوده تنگه هرمز واقع است. عرض شمال آن ۳۲ ۲۶ درجه و طول شرقی آن ۵۸ ۵۳ است و در جهت ساحل غربی – به ساحل شرقی (فاصله ی مجتمع مرجان – میدان هور) ، ۴۵/۱۵ کیلومتر طول دارد. بیشترین عرض جزیره در راستای ساحل جنوبی به ساحل شمالی (فاصله ی بندرگاه گمرک– فانوس دریائی) ۵/۷ کیلومتر است. سطح جزیره فاقد توپوگرافی ویژه مانند پدیده کوه و حتی تپه مرتفع است. فرودگاه بین المللی کیش در مرکز و در بخش مرتفع آن که حدود ۴۰ – 35 متر ارتفاع دارد احداث شده است. بیشترین شیب جزیره از شمال فرودگاه به طرف ساحل (هتل شایان) است.

دیدنی های کیش

آب و هوای کیش :

دمای این چند روز در روز ۳۸ در شب ۳۲ و رطوبت بین ۵۱ تا ۶۰ درصد بود

روز اول سفر – 8/6/96

امروز جلسه  داشتم و فقط امیدوار بودم که جلسه زود تمام شوم چون من ساعت ۷:۱۵ پرواز داشتم  که صبح چمدان خودم را به سرکار آورده بودم تا از همان جا مستقیم بروم.

خوشبختانه جلسه کنسل شد و من به موقع  با اسنپ به فرودگاه رفتم .(ترمینال دو)

یکی از سردرگمی های مسافران این است که کدام ترمینال مهراباد برای کدام ایرلاین است.

k16

بقیه دوستان هم پس از مدتی رسیدند و بارهایمان را تحویل دادیم و حرحت کردیم .

پرواز با ایرباس ۳۲۰  شرکت معراج بود. پرواز خوبی بود، بتاخیر خیلی کمی داشت و هماپیمای خیلی قدیمی نبود.

ناوگان هواپیمایی معراج

۱ فروند

۴ فروند

تعداد کل ناوگان : ۵ فروند

پرواز حدود ۱:۳۰ دقیقه طول کشید و ساعت ۹ ما به فرودگاه کیش رسیدیم.

دانلود نقشه بزرگ کیش با کیفیت خوب

من حدود ۱۵ سال پیش رفته بودم کیش و اون زمان در فرودگاه کیش  از هواپیما تا داخل فرودگاه را خودمان پیاده می آمدیم (مثل فرودگاه قشم در حال حاضر) ولی الان از طریق اتوبوس به سمت سالن فرودگاه منتقل می شدیم.

پسر عموی یکی از دوستان  که حدود ۱۵ سال آنجا اقامت داشت، قرار بود زحمت خانه و ماشین را بکشد ولی خودش نتوانسته بود بیاد و یکی از کارمندانش را فرستاده بود. در ابتدا کلید یک مزدا ۶ را به ما داد که بعد از آنکه کل وسایل هایمان را جا دادیم متوجه شدیم که اشتباه شده و ماشین که برای ما اجاره کرده بودن کیا اسپورتیج  بوده. خانه ما یک خانه دو خوابه در شهرک صدف بود  که پسر عموی دوستم واقعا زحمت کشیده بود و یخچال هم پر کرده بود.

خیلی سریع وسایل را گذاشتیم و از آنجا که مقصد خاصی نداشیم، به مدت دو ساعت کیش را چرخیدیم.

کشتی یونانی ها رفتیم که در مسیرش یک کافی شاپ بود در واقع یک هواپیما بود

طبق گزارش سایت http://www.aerospacetalk.ir

هواپیمای توپولف از رده خارجی که پس از جابجایی مسیر ۱۴ کیلومتری بزودی به جاذبه ای جدید در منطقه کشتی یونانی تبدیل می شود.
این هواپیما قرار است به عنوان یک رستوران و کافی شاپ پذیرای ساکنان وگردشگرانی باشد که برای دیدن غروب زیبای کیش به بخش جنوب غربی جزیره رفته و می خواهند این منظره زیبا را تماشا کنند. دقایقی استراحت و صرف غذا در این هواپیمای که در نوار ساحلی و در کنارکشتی یونانی قرار گرفته است تصاویر خاطره انگیزی را در ذهن ساکنان و گردشگران ماندگار خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جابجایی هواپیمای توپولف از رده خارج یک رکورد بی سابقه در کشور برای انتقال هواپیمای در مسیر خاکی بود که در جزیره کیش ثبت شد. این هواپیمای توپولف با وزن ۵۷ تن و قابلیت امکان پرواز تا ارتفاع ۴۰ هزار پا و سرعت ۸۵ صدم صوت از ۲۹ بهمن سال ۸۹ پس از اخرین پرواز از تهران به مقصد کیش، در شمار هواپیماهای از رده خارج قرار گرفت و تا ۱۱ اسفند در فرودگاه بین المللی کیش نگهداری می شد.
جابجایی این هواپیما با هدف ایجاد یک جاذبه جدید گردشگری در نوار ساحلی از سه شنبه ۱۱ اسفند آغاز و پس از سه روز در محل کشتی یونانی متوقف شد. در این سه روز یک دستگاه کشنده، یک لودر، چند دستگاه کامیون جهت حمل شن و ماسه و هموار سازی مسیر و تعدادی خودرو برای حفظ ایمنی عملیات، هواپیمای توپولف به طول ۴۲ و عرض ۳۸ متر را در یک مسیر۱۴ کیلومتری از فرودگاه کیش تا کشتی یونانی جابجا کردند.
با توجه به اینکه مسیر جابجایی این هواپیما از رینگ ۷۵ متری و بخش های ناهموار در حاشیه رینگ عبور می کرد، انتقال یک هواپیمای ۵۷ تنی بر روی چرخ های اصلی عملیات بسیار مشکلی بود که تا کنون در هیچ کشوری انجام نشده است و با تجربه و تلاش دست اندرکاران و گروه اجرایی، جابجایی هواپیما بدون کوچک ترین خسارت به جداول و معابرو با صرف هزینه ای ناچیز با موفقیت به پایان رسید.

این هواپیما تبدیل به کافه راسپینا شده که شب ها با لیزر نور پردازی  وبه همراه موسیقی داشت.

k12

k5

بعد از  دو ساعت تصمیم به خوردن شام گرفتیم که رستوران فودلند را انتخاب کردیم که غذای های ایرانی – فرنگی و فست فود داشت و انصافا غذاش خوب بود.

برای شام پسر عموی دوستمان هم به ما پیوست

فودلند کیش

https://irandehkadeh.com : هدف اصلی از تأسیس رستوران فودلند کیش، ارائه غذای با کیفیت، متنوع و با استاندارد بین المللی، جهت خدمات رسانی به هموطنان عزیز می باشد. تنوع غذایی این رستوران در جزیره کیش و شاید کل کشور منحصر به فرد بوده و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع غذا، پیش غذا و دسر از کشورهای مختلف در منوی غذایی این رستوران وجود دارد. همچنین وجود بخش مجزایی برای ارائه انواع فست فود در نظر گرفته شده و برندهای غذایی معروفی چون republic، fudo، lime، chill out، cafe در آن جا خوش کرده است و به راستی این مجموعه اولین رستورانی است که معنای یک فود کورت واقعی را برای مهمانان خود ترسیم می کند.

در فضای این رستوران بزرگ، دو کافی شاپ مجزا نیز طراحی شده است، یک کافی شاپ مدرن جهت سرو انواع بستنی، نوشیدنی های سرد و گرم و یک کافی شاپ مراکشی با نام "لیالی" به همراه پذیرایی چای و قلیان که پس از سرو غذا در تالارهای اصلی به راحتی نمی توان از کنار آنها گذشت. اکثر مواد غذایی و ادویه جات مصرفی این رستوران از خارج از کشور و با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی صنایع غذایی تهیه می شود. همچنین در کل فضای این رستوران استفاده از اینترنت پرسرعت WiFi، رایگان می باشد. رستوران فودلند از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در این جزیره مرجانی آغاز نموده است. استقبال بی نظیر مسافران و ساکنان کیش از این رستوران زیبا، نشانگر تفاوت سطح ارائه خدمات و فکر نوین مالک و مدیران رستوران فودلند بوده که سبک جدید از رستوران داری در  ایران را ارائه نموده است. رستوران فودلند به عنوان یکی از ۴ رستوران برتر جزیره کیش معرفی می گردد. همچنین مدیران این رستوران با کمال میل آمادگی دارند تجریبات خود را در اختیار علاقه­مندان قرار دهند. مزایا رستوران فودلند نسبت به سایر رستورانهای جزیره کیش برای مسافران:

۱-    کیفیت بالای غذا و قیمت مناسب

۲-    نزدیکی به زیبا ترین ساحل کیش،ساحل مرجان کیش و مرکز خرید مرجان

۳-    داشتن فضا لوکس و آرام

۴-    امکان سفارش انواع فست فود، غذاهای سنتی،  انواع دسر و بستنی، چای و قلیان و…

آدرس: کیش، انتهای لاین غربی بازار مرجان، جنب دانشگاه شیراز.   تلفن: ۴۴۴۶۶۳۳۳ – 076

بعد از شام قرار شد ما به خانه برگردیم و پسر عمو هم یکی دو ساعت بعد به ما ملحق بشود. ولی ما حدود یک ساعت دنبال خانه بودیم و نتوانستیم پیدا کنیم تا نهایتا پسر عمو آمد دنبالمان

روز دوم سفر – 9/6/96

صبح یکی از دوستان یک جلسه کاری داشت بنابراین صبح رفت و چند ساعت بعد برگشت.

k11

بعد از صرف صبحانه همگی رفتیم سمت پلاژ. هوا و آب بسیار گرم بود و طافت فرسا، لذا خیلی زود برگشتیم خانه.

نهار را خانه به همراه پسر عموی دوستم خوردیم و بعد از کمی استراحت، زمانی که هوا کمی خنک تر شد، رفتیم پاساژ جهت خرید. کیش خیلی بزرگ تر شده .

برای شام به رستوران دامون رفتیم که با پسر عموی دوستم هم قرار داشتیم.

پس از شام، بنزین زدیم که اگر اشتباه نکنم فقط همین پمپ بنزین را داشت البته در  افزار های GPS 2 تا پمپ بنزین دیده می شد که ما پیدا نکردیم در بلوار میرمهنا و بلوار ایران (این دو بلوار در یک امتداد از هم هستند ) . قیمت بنزین هم مانند تهران است.

بعد از شام هم برگشتیم به خانه .

در این چند روز کل مسیر را به کمک نرم افزار های GPS پیدا می کردیم ولی همیشه در پیدا کردن خانه مشکل داشتیم J

روز سوم  سفر – 10/6/96

صبح به زور بیدار شدم یعنی بیدارم کردن که صبحانه درست کنم .بنابراین رفتم خرید و صبحانه دست کردم .

کلا همه بی وصله بودیم چرا که خواب درست و حسابی نداشتیم. ظهر من دوستانم را به پاساژ بردم و خودم به سمت اسکله تفریحی کیش حرکت کردم جهت ماهیگیری .

اسکله تفریحی کیش

k7

k8این اسکله به طول ۴۳۷ متر، عرض ۱۸ متر و مساحت ۱۰ هزار مترمربع هیچ گونه اثر تخریبی بر زیستگاه های دریایی نداشته است و گردشگران می توانند با گردش بر روی این اسکله از دیدن مناظر طبیعی و ماهی های رنگارنگ و متنوع سواحل مرجانی کیش لذت ببرند. فاز اول اسکله تفریحی بزرگ کیش ظرف مدت کوتاه بیست ماهه ساخته شده است و در روز پنجم مرداد ۱۳۸۵ افتتاح شد

اسکله تفریحی مجموعه‌ای است که امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قایق های پدالی (با ظرفیت چهارنفر)، قایق های ماهیگیری، قایق های پارویی، سه چرخه های آبی، امکانات غواصی و قایق های کف شیشه‌ای که گردشکران از آن برای تماشای دنیای شگفت انگیز آبزیان زیبای خلیج فارس استفاده می کنند

ماهیگیری در کیش :

من اول قصد داشتم یه روز عصر یک قایق بگیرم و برم وسط دریا جهت ماهیگیری ولی فرصت به قدری کوتاه بود و معمولا عصر ها کلی کار برای انجام دادن بود که فرصت نشد.

اینکه کله ظهر اونم تو گرمای کیش بخواهید ماهیگیری کنید، یک اشتباه بزرگه. من ماشین را پارک کردم و به سمت اسکله حرکت کردم . در ابتدای اسکله چند مغازه وجود دارد . از یکی پرسیدم کجا می شود ماهیگیری کرد. گفت همه جا ممنوع است مگر آخررررر اسکه بروی . من آب خنک خریدم و شروع به رفتن کردم .تقریبا نیم کیلومتر توی اون رطوبت و گرما واقعااا سخت بود. تمام خروجی های اسکله، تابلوی شناکردن و ماهیگیری کردن ممنوع وجود داشت . من به آخر اسکله رسیدم و با طعمه مصنوعی و خمیر شروع به غلاب انداختن کردم ولی هر  کسی که تجربه کمی هم از ماهیگیری داشته باشد می داند ظهر و در گرما و دریای مواج(حتی خیلی کم) برای ماهیگیری خوب نیست . پس تکلیف من روشن بود. حدود ۴۰ دقیقه تلاش کردم ولی گرما واقعااا اذیت میکرد. اخرین پرتابی که کردم ، قلاب به مرجان های کف آب گیر کرد. تلاش کردم که آزادش کنم ولی واقعا کلافه شده بودم پس نخم را پاره کردم و دست از پا درازتر برگشتم. وقتی به ماشین رسیدم، خیس آب بودم و به زور نفس می کشیدم. خلاصه اینکه ماهیگیری بسیار بدی بود و حیف اون همه بار سنگین لوازم ماهیگیری که با خودم برده بودم.

کلوپ ماهیگیری و اجاره قایق در کیش – مارینا فیشینگ : http://www.marinafishing.ir/

برای نهار رفتم دنبال بچه ها که بعد به رستوران دامون رفتیم و پسر عموم دوستمان هم آنجا بود. این سری غذاهای ایرانیش را امتحان کردیم که خوب بود.

عصر شده بود و کم کم وقت جمع کردن وسایل بود البته وقت داشتیم ولی هنوز چند تا خرید مانده بود پس وسایل را جمع کردیم و داخل ماشین گذاشتیم و طبق نقشه به پاساژ سارینای ۲ رفتیم که البته یک ساختمان خالی بود و تازه ساخته شده بود. پس به سارینای ۱ رفتیم و بعد از آن به پردیس ۲ رفتیم . وقت کم بود ولی بچه ها تصمیم گرفتن از رستوران فود لند شام بگیرن. خیلی سریع غذا سفارش دادیم و غذا ها را گرفتیم و در ماشین خوردیم. قبل از رفتن به فرودگاه دوباره برای خرید یکی از دوستان به پردیس برگشیتم که من کم کم نگران وقت شده بودم در مجموع خودمان را به فرودگاه رساندیم ماشین را در پارکینگ پارک کردیم و درست به وقت سوار هواپیما شدیم. البته در بازرسی چمدان ها، پاوربانک یکی از دوستان مشکل ساز شد که زیاد جدی نبود

رستوران دامون کیش

رستوران دامون کیش در مرکز خرید دامون واقع شده است این رستوران دارای ۳۰۰ نفر ظرفیت برای پذیرایی از شما عزیزان است.در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی ارائه می شود.قیمت غذاهای رستوران دامون گران می باشد.رستوران دامون دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی, رزرو میز برای مراسم است و محدودیت کشیدن سیگار در این رستوران برقرار است.
ساعت کاری: ظهر تا بعد از ظهر, بعد از ظهر تا شب

پلاژ آقایان و بانوان در کیش

k6

هزینه ورودی :۱۵۰۰۰ تومان

در چهار سال گذشته و در دولت تدبیر و امید توجه ویژه سازمان منطقه آزاد کیش به توسعه گردشگری و تفریحات خانوادگی در جزیره این دو مجموعه را نیز مشمول گسترش و ارتقاء کیفی کرد تا جایی که در حال حاضر پلاژ بانوان به یکی از انگیزه های سفر خانواده ها به کیش به ویژه در فصل تابستان شده است.

پلاژ آقایان نیز به واسطه وجود امکانات خوب تفریحی و ساحلی و زمین های استاندارد والیبال ساحلی هر ساله میزبان رقابتهای جهانی در این رشته ورزشی است.

بنابر این گزارش در طول ۴ ماه نخست سال جاری ۱۲۶ هزار و ۷۶۵ نفر از امکانات مجموعه پلاژ ساحلی بانوان و ۳۵ هزار و ۳۸۶ نفر از امکانات مجموعه ساحلی پلاژ آقایان استفاده کرده اند.

مجموعه ساحلی پلاژ آقایان با مساحتی در حدود ۱۰ هزار متر مربع در سواحل شمال شرقی واقع شده  و  شامل پلاژ آقایان، ۳ باب زمین والیبال ساحلی، یک باب زمین فوتبال ساحلی، هندبال ساحلی، امکانات قایقرانی پاروئی ( کانو- تورینگ ) دوش های سر پوشیده و رو باز،  رختکن، اتاق ماساژ،  بوفه و نماز خانه است.

همچنین مجموعه پلاژ بانوان در سواحل شمالی جزیره در زمینی به وسعت ۲۰ هزار  متر مربع میزبان بانوان گردشگر و شهروند است. در این پلاژ امکاناتی از قبیل دوش آب شیرین صحرایی و سر پوشیده، تخت و سایه بان، غرفه های فروش لوازم شنا و بهداشتی، مواد غذایی، آرایشگاه، نقش حنا، بافت مو، زمین والیبال، زمین بدمینتون، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، رختکن با ظرفیت ۸۷۸ لاکر و امکانات ماساژ  وجود دارد که به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کنند.

در کنار این امکانات وجود ناجیان غریق  در دو پلاژ آقایان و بانوان تامین کننده ایمنی مراجعه کنندگان است.

شایان ذکر است، در بیستمین جشنواره تابستانی کیش نیز پلاژهای بانوان و آقایان به عنوان یکی از جاذبه های اصلی کیش با استقبال خوب ساکنان و گردشگران مواجه شده است.

رانندگی در کیش:

رانندگی در کیش بسیار منظم و مقرراتی می باشد. چون علاوه بر پلیس های راهنمایی، پلیس های نا محسوس (بازرسان) و دوربین های نظارتی وجود دارد. همگی با سرعت مقرر رانندگی می کنند. تقاطع و میدان ها را ایست کامل می کنند. همه جا راهنما می زنند. سرعت معمول شهر از ۳۰ شروع شده و در خیابان های اصلی  60 کیلومتر می باشد و من فقط یک جاده (شهر به فرودگاه) دیدم که ۸۰ کیلومتر بود و واقعا نمی فهمم خیابان هایی که کلا ۶۰ کیلومتر می شود رانندگی کرد، ماشین های غولی مثل موستانگ – کوروت – پورشه و … چه کارایی دارد؟!؟!؟

قوانین رانندگی در کیش

• در کلیه معابر سرعت وسایل نقلیه به وسیله دوربین های کنترل سرعت ثابت و غیرثابت کنترل می گردد و سرعت خودروها باید برابر تابلوهای نصب شده باشد و بیش از آن به طور خودکار در سیستم اجرائیات راهنمایی ثبت می گردد. کلیه رانندگان در هنگام خروج از جزیره باید نسبت به اخذ گواهی عدم خلاف (در صورت داشتن خلافی، نسبت به پرداخت آن) اقدام نمایند.
  • با توجه به رطوبت بالای هوا و تأثیر منفی آن بر سیستم ترمز خودرو و سطح معابر، فاصله مناسبی با وسیله نقلیه جلویی داشته و همیشه با سرعت مطمئن حرکت نمائید.
  • ) جهت حفظ آرامش ساکنین و مسافرین، بوق زدن در کلیه معابر جزیره ممنوع می باشد.
  • در خیابان ها در جاده هایی که نور کافی وجود دارد باید فقط از چراغ های کوچک و در صورت خرابی ناگهانی، از نور پایین چراغ بزرگ استفاده نمائید.
  • ) رانندگانی که قصد گردش به راست یا چپ یا توقف را دارند از فاصله یکصد متری باید با زدن راهنما مسیر خود را مشخص نمایند.
  • ) کلیه خودروها در معابر باید بین خطوط حرکت نمایند و برای تغییر از خط به خط دیگر با چراغ راهنما مسیر خود را مشخص کنند.
  • ) راننده خودرو می بایست هنگام رانندگی از مسائل و مباحثی که موجب عدم تمرکز می گردد پرهیز نماید.
  • ) استفاده از کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان اجباری است.
  • ) با توجه به تردد زیاد عابرین و مسافرین نوروزی در سطح جزیره رعایت سرعت مطمئن الزامیست.
  • ) از تردد وسیله نقلیه خارج از مسیرهای آسفالته (فضای سبز- کنار سواحل- پیست دوچرخه سواری) جداً خودداری نمائید.
  • چنانچه نظم در رفت و آمدها و رعایت صحیح قوانین صورت پذیرد. عوارض ناشی از ترافیک به حداقل می رسد، بدیهی است خستگی و ناراحتی های روحی، سبب بی نظمی در رفت و آمدها و افزایش تصادفات و برخورد بین وسایل نقلیه و عابرین می شود. پس با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ایمنی را به خود و دیگران هدیه دهیم. راننده عزیز، حضور ما به خاطر تأمین سلامت و آسایش شماست.

موارد توقیف خودرو و نحوه اعمال قانون

• الف) رانندگی بصورت کورس، لایی کشی و حرکات آکروباتیک (به مدت ۴۸ ساعت تا یک هفته خودرو توقیف می گردد)
  • ب) رانندگی در حالت مستی و قرص های روان گردان (اعزام به دادگاه از طریق کلانتری یا پاسگاه، که ترخیص خودرو منوط به دستور مقام قضایی خواهد بود)
  • ج) وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث (ترخیص خودرو منوط به ارائه بیمه نامه شخص ثالث خواهد بود)
  • د) سرعت و سبقت غیرمجاز (توقیف ۴۸ ساعت)
  • ه) داشتن آلودگی صوتی

مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون راننده در کیش
کارت شناسایی معتبر (ملی)
گواهینامه .
برای خودرو های گران قیمت وجه نقد و برای خودرو های ارزانتر چک.
امضاء قرارداد.

شرایط لازم برای اجاره خودرو در کیش
تعیین تعداد روزهای اجاره در قرارداد.
تعیین حداکثر کیلومتر طی شده توسط خودرو در هر روز.
سپردن درصدی از ارزش نقدی خودرو  به عنوان ودیعه به موجر ( اجاره دهنده) تا زمان استعلام خلافی.

هزینه اجاره ماشین در کیش مربوط به سال ۲۰۱۷

هزینه اجاره خوردو در کیش از حدود روزی ۱۵۰ هزار شروع می شود

k10جهت اجاره و اگاهی از قیمت اجاره خودرو در کیش از سایت های زیر بازدید کنید

کلوپ های غواصی و دریایی و مراکز ورزش های دریایی جزیره زیبای کیش

نام مرکز نوع فعالیت خدمات شماره تماس آدرس
پلاژ آقایان شنا شنا، والیبال ساحلی ۰۷۶۴۴۴۵۰۶۷۱ میدان آبشار، انتهای بلوار فردوسی
پلاژ بانوان شنا شنا، والیبال ساحلی، ماساژ ۰۷۶۴۴۴۲۴۶۲۴ انتهای بلوار سنایی، خیابان آریان
کانون غواصی بانوان غواصی غواصی، اسنورکلینگ ۰۷۶۴۴۴۲۴۶۲۴ انتهای بلوار سنایی، خیابان آریان
کلوپ بیگ بال توپهای آبی توپهای بزرگ آبی ۰۹۳۴۷۶۹۲۱۵۵ میدان ساحل، پشت ساختمان ساحل
کلوپ دریایی باراکودا دریایی جت اسکی- شاتل- بانانا ۰۹۳۴۷۶۹۵۳۹۶۰۷۶۴۴۴۴۲۳۹۱ پارک ساحلی مرجان
کلوپ دریایی پردیس دریایی اسکی روی آب، پدالو،جت اسکی ۰۹۳۴۷۶۹۲۵۹۱ میدان ساحل، اسکله تفریحی قدیم
کلوپ دریایی دلفین دریایی جت اسکی

۰۹۳۴۷۶۹۱۳۵۶

۰۹۳۴۷۶۹۹۶۸۴

میدان ساحل، اسکله تفریحی قدیم
کلوپ دریایی کیشران دریایی جت اسکی، شاتل، بانانا ۰۹۳۴۷۶۸۱۲۳۶۰۹۱۲۵۸۷۴۶۹۹ پشت هتل شایان، میدان ساحل،  اسکله تفریحی قدیم
کلوپ دریایی نگین خلیج فارس دریایی جت اسکی، شاتل، بانانا،پدالو

۰۹۳۴۷۶۹۲۳۲۳

۰۹۳۴۷۶۹۴۱۶۶

۰۷۶۴۴۴۲۲۳۳۹

پشت هتل شایان، میدان ساحل، اسکله تفریحی قدیم
کلوپ غواصی اسکوبا کیش غواصی دریایی غواصی، جت اسکی، شاتل ۰۹۳۴۷۶۹۹۹۵۲ میدان پارس، پشت هتل دیدنیها
کلوپ غواصی ساحل شایان کیش غواصی دریایی غواصی، جت اسکی، شاتل، بانانا

۰۹۳۴۷۶۹۳۲۱۷

۰۷۶۴۴۴۵۰۸۶۴

بلوار دریا، جنب امور دریایی
کلوپ غواصی سی مستر غواصی دریایی غواصی، جت اسکی، شاتل، بانانا ۰۹۳۴۷۶۸۴۸۳۷۰۹۱۲۷۷۷۶۶۵۴۰۹۱۲۱۱۳۵۹۹۴ جاده جهان، جنوب جزیره، سه راه نخلستان
کلوپ غواصی سی من غواصی دریایی غواصی، جت اسکی، شاتل، بانانا، قایق بادبانی، کاتاماران، پاراسل، ویک بورد

۰۹۳۴۷۶۹۱۱۰۶

۰۹۱۲۳۴۸۶۴۳۸

۰۹۳۷۸۱۰۵۴۴۰

پارک ساحلی مرجان
کلوپ غواصی ناتیلوس غواصی دریایی غواصی، جت اسکی، شاتل، بانانا ۰۹۳۴۷۶۹۲۸۶۲۰۷۶۴۴۴۵۰۳۹۸ میدان پارس، پشت هتل تابان
کلوپ ماهیگیری هامور ماهیگیری

ماهیگیری  با قایق،

(کششی، با قلاب)

۰۹۳۴۷۶۹۱۴۹۱

۰۹۳۷۲۳۲۴۵۹۱

پارک ساحلی میر مهنا، پشت بازار عربها
کلوپ هوا دریای آبی کیش هواییغواصی هواپیمای فوق سبک آب نشین، غواصی، شاتل، بانانا ۰۷۶۴۴۴۵۰۹۳۰۰۹۱۲۱۹۷۹۰۷۰۰۹۱۲۱۳۵۴۴۵۹ میدان پارس، پشت هتل دیدنیها
مدرسه غواصی کیش غواصی در حال راه اندازی مجدد ۰۷۶۴۴۴۲۴۳۵۵ میدان ساحل،پشتساختمان ساحل
مرکز غواصی کیش غواصی دریایی غواصی، جت اسکی، شاتل، بانانا، پاراسل ۰۹۳۴۷۶۹۱۲۹۶۰۹۳۴۷۶۹۳۲۴۶۰۷۶۴۴۴۲۲۷۵۷ میدان ساحل، پشت ساختمان ساحل

قیمت تفریحات و ورزشهای آبی جزیره زیبای کیش در سال ۱۳۹۵

۵ ساعت

۸۵٫۰۰۰

هر نفر

پکیج ۲ (از ساعت ۱۷ تا ۲۲)

پارک دلفین ها و باغ پرندگان

۷ ساعت

۹۵٫۰۰۰

هر نفر

پکیج ۳ (از ساعت ۱۵ تا ۲۲)

دوچرخه سواری

شهر زیر زمینی کاریز

شبیه ساز پرواز

تفاوت های کیش و قشم

یک سوال پیش می آید که اگر قرار است یک هزینه ای پرداخت کنیم کیش بهتر است یا قشم؟؟

من در سفرنامه ۱ و ۲ قشم، (سفر نامه قشم ۱ –    سفرنامه قشم۲) کامل توضیح دادم و جدول مقایسه بین کیش و قشم  هم در بعضی از آیتم ها وجود دارد ولی به طور کلی کیش شیک تر – پاساژ های بهتر – محیط امن تر و کوچک تر – امکانات رفاهی بیشتر و هتل های بهتری دارد و قشم زیبا تر – بکر تر – قیمت مناسب خرید (فقط درگهان)- دیدنی های بیشتر و زیبا تری دارد.