سفرنامه اسپانیا (قسمت اول – والنسیا)

ارسال شده در: Uncategorized | ۰

سفرنامه اسپانیا (والنسیا – بارسلون) – تیر ماه ۱۳۹۶
(قسمت اول – والنسیا)

توری که من گرفتم از همسفران البرز بود که قیمت مناسبی داشت (حدود ۷ میلیون) و حدود ۵۰۰ هزار تومان  هم پول ترجمه شد و البته از من ۱۰۰ میلیون ضمانت بازگشت گرفتن . لیدر خوبی داشت . قبل از سفر کتابچه راهنمای سفر و یه سری وسایل دادند و یک جلسه توجیهی هم داشتیم.

ممن به همراهم خواهرزادم، کیان به این سفر خواهیم آمد و در سفرنامه به جای اسم بردن از "ما" استفاده می کنم.

۵شنبه

ما با کمی تاخیر با هواپیمای ایرباس ۳۴۰-۶۰۰  مستقییم به سمت بارسلون حرکت کردیم که کل راه حدود ۶ ساعت بود

مسیر حرکت از روی کشور های ترکیه  – یونان – آلبانی – جنوب ایتالیا و جزیره ساردینیا  تا بارسلون بود

طول مسیر حدود ۴۲۰۰ کیلومتر  – سرعت رفت با برگشت متفاوت بوده ولی حدود ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر و ارتفاع حدود ۱۲۰۰۰ متر .

es-va1

ساعت حرکت ۷ بود که ساعت ۱۱ از جنوب ایتالیا گذشتیم و ساعت ۱۲:۳۰ رسیدیم بارسلون – اختلاف ساعت بارسلون – 2:30 ساعت با تهران بود. یعنی ساعت ۱۲:۳۰ که رسیدیم اونجا ساعت ۱۰ بود.

es-va2

مراسم استقبال از اولین پرواز مستقیم تهران – بارسلون در اسپانیا

مراسم استقبال از اولین خط پروازی بین جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا امروز (پنجشنبه) با حضور سفرای ایران و اسپانیا در مادرید و تهران، نماینده دولت اسپانیا در بارسلون ، مقامات محلی و تعدادی از مدیران ماهان ایر در شهر بارسلون برگزار شد.

es-va3

es-va4.

لینک خبر از روزنامه تین نیوز

لینک فیلم از سایت آپارات :

پس از مراحل بررسی پاسپورت ، سوار اتوبوس که از قبل آماده بود شدیم و به سمت والنسیا حرکت کردیم  3 تا توقف جهت دستشویی – نهار داشتیم و حدود ساعت ۴ به والنسیا رسیدیم (از اینجا به بعد زمان ها به وقت محلی است ) طول مسیر بارسلون به والسیا حدود ۳۵۰ کیلومتر بود ولی با توجه به سرعت و توقف ها، حدود ۶ ساعت طول کشید

اسپانیا:

بخش خودمختار نخستین تقسیم بندی در پادشاهی اسپانیا است که بنابر قانون اساسی اسپانیا ایجاد شده‌است. ماده دوم از قانون اساسی اسپانیا خودگردانی را حق «گروه‌های قومی و بخش‌های مختلف» می‌داند و بر «اتحاد پایان‌ناپذیر ملت اسپانیا» تاکید می‌کندهم‌اکنون اسپانیا ۱۷ بخش خودمختار و ۲ شهر خودمختار دارد.

es-va5

والنسیا –  :Valencia

به اسپانیایی: Valencia) یا بالنسیا (به کاتالان: València) مرکز بخش خودمختار والنسیا و با جمعیت ۸۰۹٫۰۰۰ نفر سومین شهر بزرگاسپانیا پس از مادرید و بارسلونا است. این شهر سومین منطقه شهری بزرگ اسپانیا با جمعیت تقریبی ۱٫۷ تا ۲٫۳۳ میلیون نفر است.

والنسیا جز معدود شهرهای مدیترانه ای است که لب آب ساخته نشده وعلتش طوفان ها، سیل ها و طغیان دریا می باشد.

آب و هوای بارسلون و والنسیا

زمانی که ما رفتیم والنسیا و بارسلون حدود ۶-۸ درجه از تهران خنک تر بود ولی جهت بررسی دقیق تر از سایت  weather.com بررسی نمایید

هتل ما. هتل ۵ ستاره SH Valencia Palace   نزدیک پارک توریا  , و نزدیک به ایستگاه اتوبوس و مترو بود.

es-va7

es-va6

نکاتی در خصوص هتل :

صبحانه عالی بود – نظافت و زیبایی هتل در حد ۵ ستاره بود ولی در مجموع هتل های اروپا نسبتا اتاق های کوچک تری دارند – اتاق ها مجهز به یخچال ، مینی بار ، سیستم تهویه هوا با امکان کم و زیاد کردن، سنسور حرارت و احتمالا دود، گاو صندوق یا safe box و اینترنت بود ولی استخر کوچکی داشت و دستگاه یخ ساز  هم نداشت که در خواست یخ از پذیرش، حدود ۳ یورو هزینه داشت . همچنین دستگاه چای ساز هم نداشت ولی هتل بارسلون چای ساز داشت.

سایت هتل : http://www.sh-hoteles.com/en/holidays-valencia/

es-va8

پارک توریا خودش مجموعه ای از دیدنی های این شهر است. ما پس از مستقر شدن در هتل و کمی استراحت، در لابی جمع شدیم تا به همراه لیدر محترم جناب آقای امیر گلشنی به گشت عصرانه برویم. ( توسط لیدر کانالی در تلگرام ایجاد شد که ایشان تمامی قرار ها و اطلاعات لازم را در آن اعلام می کرد) گردش ما از پارک توریا آغاز شد و در امتداد آن از موزه علم و پارک ها عکس گرفتیم و نهایتا به یک سوپر مارکت بزرگ ختم شد. ما سیم کارت Mundo 4GB  قیمت ۲۰ یورو  خریدیم که  علاوه بر اینترنت ، امکان مکالمه هم داشت.
این سیم کارت تا یک ماه اعتبار  جهت استفاده از اینترنت دارد و در تمام اروپا قابل استفاده می باشد ولی اگر شارژ بکنید، تا یک سال در اسپانیا و چهار ماه در اروپا اعتبار دارد.

es-va9

پارک توریا در والنسیا(http://www.absokoun.com  )

پارک توریا (Jardín del Turia) در شهر والنسیا کشور اسپانیا از بهترین جاذبه‌های کشور اسپانیا بوده و طیف وسیعی از گیاهان و درختان زیبا را برای بازدید دارد. این پارک زیبا در نزدیکی شهر هنر و دانش والنسیا قرار دارد.این پارک به علت اینکه در بستر رودخانه خشک شده توریا قرار دارد به این نام نامیده می‌شود. در تاریخ ۱۴ اکتبر سال ۱۹۵۷ این شهر دوباره با طغیان توریا زیر آب رفت و خسارات فراوانی را شاهد بود. این سیل آن چنان مخرب بود که دولت تصمیم گرفت تا مسیر اصلی رودخانه توریا را تغییر بدهد.

پارک توریا یک پارک سرسبز عمومی با بیش از ۷۰۰۰ متر طول و ۱۰۰۰۰۰ متر مربع مساحت بوده و درختان گوناگون، گیاهان، گل‌ها، آب‌نما‌های متعدد، محوطه‌های ورزشی، زمین بازی و فضاهای زیادی برای استراحت در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. بعد از تغییر مسیر رودخانه، مهندسین شهرسازی و طراحان مناظر متعددی به روی بخش‌های گوناگون پارک کار کردند تا منظره رود سابق را بازسازی کنند و یک مسیر بزرگ از درختان نخل، آب‌نما، گیاهان عطری، حوضچه و درختان کاج انتظار شما را خواهند کشید.

بزرگترین پارک کشور اسپانیا، باغ توریا از باغ وحش والنسیا آغاز به کار کرده و از حدود ۱۵ پل زیبا و به یاد ماندنی عبور خواهید کرد تا به شهر هنر و دانش والنسیا برسید. در باغ توریا، تفریحات جذاب زیادی در انتظار شما هستند و این تفریحات شامل زمین‌های بازی متعدد برای کودکان، قطار کوچک بامزه برای گردش در فضای پارک از این دست هستند. اگر کودکی به همراه دارید، پارک گالیور را به هیچ عنوان از دست نداده چون یک مجسمه بزرگ از گالیور را به نمایش گذاشته و کودکان می‌توانند مانند لی‌لی‌پوت‌ها از دستان، موها و پاهای آن بالا بروند و دوباره به پایین سر بخورند.

موزه علم و آکواریوم معروف در انتهای همین پارک قرار دارد که در ادامه توضیحاتش را خواهم داد.

es-va10

جمعه

امروز صبح رفتیم برای صبحانه. صبحانه شامل انواع پنیر- نان- تخم مرغ و املت (سفارشی) – انواع اب میوه و میوه – سوسیس و کالباس و گوشت و ماهی سالمون – سالاد – چای و قهوه – کره و مربا و عسل بود.

نکته :  نوشیدنی به نام  Horchata (اورچاتا) است. این نوشیدنی به عنوان نوشیدنی شیرین محبوب در اسپانیا است  برای نخستین بار در والنسیای اسپانیا تهیه شده است. بعضی ها هم می گویند که مبدا آن مصر باستان است و به نام نوشیدنی خدایان موسوم بوده است. در مصر باستان بجای برنجی که امروزه باب است، این نوشیدنی را با ریشه علفی به نام   Cyperus esculentus  تهیه می کردند . این علف در بیشتر جاها به عنوان علف هرز شناخته می شود. سپس اعراب این علف را به اسپانیا بردند و امروزه یکی از نوشیدنی های مطرح در اسپانیا و مکزیک می باشد.

اورچاتا یک نوشیدنی شیرین با استفاده از شیر و نوعی میوه محلی به نام chufas یا tigernuts است.

es-va11

چند نکته در خصوص زبان اسپانیایی :

H  خوانده نمی شود — LL صدای "یی" می دهد و با صدای ie  تقریبا یکسان است — ñ صدای " نی" می دهد و با صدای  ni  تقریبا یکسان است .

بعد از صبحانه، همه تو لابی منتظر بودیم تا به همراه لیدر و لیدر محلی سوار اتوبوس بشیم.

اتوبوس ما را تا نزدیک قلعه سرانوس برد و از انجا پیاده به دیدن دیگر مکان های تاریخی شهر رفتیم

قلعه سرانوس (Torres de Serranos)

es-va12

es-va13

قلعه سرانوس یکی از بناهای تاریخی و معماری زیبا در شهر والنسیا در کشور اسپانیاست. این قلعه به سبک معماری گوتیک طراحی و ساخته شده است و در طول تاریخ استفاده های مختلفی از آن شده است. در حال حاضر، از این قلعه به عنوان موزه تجهیزات دریایی استفاده می شود. قلعه سرانوس، بزرگ ترین دروازه شهری در سراسر قاره اروپاست که به سبک گوتیک طراحی شده است. این قلعه در اواخر قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است. برج های بلند این قلعه نمای بسیار زیبا و حیرت آوری از شهر را نشان می دهند. از بالای این برج ها، می توان بخشی از شهر والنسیا و همچنین رودخانه توریا را می توان دید.

در ادامه از جلوی ساختمان موزه ملی سرامیک رد شدیم که بازدید از آن شامل ورودی می شد ولی در آن زمان فرصت بازدید نبود .

موزه ملی سرامیک والنسیا   Museo Nacional de Cerámica

آدرس:  Carrer del Poeta Querol، ۲، ۴۶۰۰۲ València، Valencia، Spain

تلفن ۰۰۳۴۹۶۳۵۱۶۳۹۲     (شماره ۵ نقشه پایین)

es-va14

es-va15

در سفر به والنسیا حتی اگر دوست نداشته باشید که به موزه بروید، حداقل به موزه‌ی ملی سرامیک بروید و از نمای بیرونی آن که از مرمر سفید و متعلق به قرن ۱۸ میلادی است، بازدید کنید. درون موزه آثار سرامیکی از دوران یونان و روم باستان و ادوار دیگر به نمایش گذاشته شده است. ارزش این را دارد که به آشپزخانه‌ی سنتی کاشی‌کاری شده‌ی والنسیا در طبقه‌ی آخر این عمارت بروید. ساختمان موزه در قرن ۱۵ ساخته شده و در قرن ۱۸ نیز به سبک روکو بازسازی شده است

بعد از آن به سمت  موزه تاریخی Ajuntament de València (شماره ۱ نقشه بالا) رفتیم و در دفتر یادگاری، یادگاری نوشتیم

آدرس : Plaça de l'Ajuntament, 1, 46002 València, Spain   تلفن : +۳۴ ۹۶۳ ۵۲ ۵۴ ۷۸ ساعت کاری : هر روز ۹ صبح تا ۲ عصر

es-va17

es-va18

es-va19

es-va20

ما زود تر آمدیم بیرون و چون بقیه رو پیدا نکردیم به سمت میدان گاو بازی (شماره ۲ نقشه بالا)حرکت کردیم (در مادرید و بارسلون هنوز گاوبازی انجام می شود ولی در والنسیا خیر ). پس از تماس با لیدر متوجه شدم آنها به سمت بازار مرکزی شهر رفتند پس ما هم به آن سمت رفتیم که حدود ۱۰ دقیقه پیاره راه بود. (شماره ۳ نقشه بالا)

بازار مسقف و بسیار بزرگ و زیبایی بود و همه چیز از جمله گوشت-ماهی-میوه-سبزی – خوراکی های دیگر – نان  و چیزهای دیگر جهت سوغاتی به فروش می رسید.

es-va21

es-va22

es-va23

بعد از آن همگی به میدان ویرجین رفتیم که میدان مهمی است

میدان ویرجن (Plaza de la Virgen)

(شماره ۴ نقشه بالا)احتمالا نام میدان ویرجین را زیاد شنیده باشید . این میدان که یکی از میدان های اصلی شهر والنسیا می باشد  دارای قدمتی طولانی  است و به زمان رومی های باستان بر می گردد و بر جای مانده رد پای رومیان است . بر عکس بسیاری از میدان های مشهور دنیا این میدان از روبه رو مربعی شکل است . در میان این میدان استخری بزرگ وجود دارد که با فواره های زیبا تزئین شده و زیبایی آن شمارا برای چندین ساعت مشغول خود خواهد کرد .

سپس به   de deu dels desamparats درضلع شرقی میدان virgin که جنوب آن کلیسای جامع والنسیا قرار داد رفتیم. فکر می کنم ورودی آن ۱ یورو بود.

es-va24

es-va25

es-va26

بعد از آن هر کسی دنبال کار خودشان رفتند چون برنامه تور تمام شده بود و وقت آزاد بود. ما هم در اطراف قدم زدیم و تصمیم گرفتیم به موزه سرامیک برویم ولی موزه ساعت ۲ بسته شده بود بنابراین در یکی از رستوران های خیابانی غذا گرفتیم ( paella  هشت پا و حلزون و گوشت سرخ شده).

بعد از آن به فروشگاه اپل رفتیم تا یکی از دوستان برای ساعت خود بند بخرد

پائیا paella

paella غذای محبوب اسپانیایی که در تلفظ خودشان به صورت پائِـیّـا تلفظ شده و در متون اینترنتی فارسی نیز به غلط پائلا مصطلح شده است. اغلب مطالبی که در اینترنت فارسی در مورد گردشگری می بینید حاصل ترجمه هایی سطحی است که از اینترنت می شود و رخ دادن چنین اشتباهاتی نیز قابل پیش بینی است!

خاستگاه این غذا را بخش خودمختار والنسیا در اسپانیا می دانند ولی امروزه این غذا یکی از غذاهای مشهور در کل کشور پادشاهی اسپانیاست و در هر جایی از این کشور که باشید این غذا را در فهرست اصلی اغلب رستوران هایی که برای صرف شام و یا ناهار به این رستوران ها می روید خواهید دید.

paella ای است که از زبان بسیار قدیمی فرانسه گرفته شده و در این زبان به معنی ماهی تابه ای بزرگ و با عمق کم بوده است و به دلیل اینکه این غذای سنتی و محلی اسپانیا در این نوع از تابه ها تهیه و طبخ می شد به مرور نام این تابه بر روی این غذا ماندگار شده است.

ماده اصلی غدا برنج است که به نوعی دیگر پخته می شود و در ظروف یک نفره تا ظروف چند نفره سرو می شود. انواع سبزیجات – گوشت – مرغ – اردک – غذای دریایی شامل صدف و میگو می شود. من دو بار این غذا را گرفتم یک بار در والنسیا و یک بار در بارسلون ولی زیاد خوشم نیامد چون خیلی زیاد بوی ماهی می داد شاید باید نوع گوشتی آن را امتحان می کردم .

es-va27

بعد از خرید به هتل برگشتیم و کمی استراحت کردیم.

طبق آماری که قبلا گرفته بودم امشب یک جشنی در ساحل برگزار می شد "شب سان خوان" که نمیدانستم صحت دارد یا نه و اصلا چجور جشنی هست بنابراین دیروز در سوپر مارکت از چند تا جوان پرسیدم که تایید کردن. بنابراین ما به سمت ساحل رفتیم .

صحنه بسیار حیرت آور بود هزاران آدم جوان و پیر – خانواده و دوستان همه آتش های کوچکی درست کرده بودن و دور هم جمع شده بودن و عده زیادی هم داخل آب بودن (تلفیقی از ۱۳بدر و ۴شنبه سوری خودمان).تعداد به حدی زیاد بود که پلیس از طریق هلی کوپتر و پرژکتور های قوی مراقب جشن بود و این مراسم تا صبح ادامه داشت که البته ما ساعت ۳- ۴ برگشتیم و بسیارررر خوش گذشت . ما دور آتش گروه های مختلف می رفتیم و می شستیم. به همه می گفتیم ایرانی هستیم و  همه  استقبال می کردن. در مجموع آدم های خون گرمی هستند.

جشن la noche de san juan – "شب سان خوان"

جشن شب ۲۳ ژوئن و ۲۴، می توان جشن کوتاه ترین شب سال را تجربه کنند. موضوع سان خوان آتش است. این را می توان در انفجار از آثار آتش دیده می شود همه وقت خود را صرف برای ساخت این آتش.    می کنند .در نیمه شب، تمام مبلمان قدیمی در ساحل به منظور ساخت آتش جمع شده بودند. با توجه به سنت، اگر کسی بیش از سه بار از اتش بپرد، آنها  پاک و خالص می شوند

es-va28

es-va29

es-va30

شنبه

امروز اخرین روز در والنسیا هست و فردا صبح به سمت بارسلون خواهیم رفت .
(امروز واقعا بی حوصله هستم).   امروز روز آزاد است و تور نداریم. لذا پس از صرف صبحانه و کمی استراحت یه تاکسی گرفتیم و به سمت ساحل رفتیم  و چند ساعتی آب تنی کردیم..تفاوت ساحل بارسلون و والنسیا را در ادامه خواهم گفت

ساحل بسیار خوبی داشت و بابت اجاره ۳ تا صندلی و یک چتر ۱۸ یورو پرداخت کردیم .

es-va31

در امتداد ساحل کسانی هستند که مجسه های بزرگ و زیبای شنی ساختن و در ازای مبلغ کمی به شما اجازه عکاسی می دهند که به احترام این دوستان، من عکسی از این موضوع نمی گذارم.

بعد ازآن به هتل امدیم و پس از اماده شدن جهت بازدید موزه علم و آکواریوم که نزدیک هم بود، راهی شدیم . بلیت ها را می توان از خود هتل نیز تهیه کنید. ما هر دو را از هتل خریداری کردیم و تا آنجا پیاده رفتیم و کلی عکس گرفتیم.

تصور ما این بود که یک ساعته آکوراریوم را بازدید می کنیم و ۱ ساعت هم موزه را ولی بازدید بزرگترین آکوراریم اروپا بیش از ۳ ساعت زمان برد و ما به موزه علم نرسیدیم.

موزه علوم –  Museo de las Ciencias prencipe Felipe

موزه‌ی علوم در والنسیا، موزه‌ی علوم «Principe Felipe» (پرنس فیلیپ) نامیده می‌شود. همانطور که اشاره شد، این موزه در قلب شهر هنرها و علوم والنسیا قرار دارد و یک نمایشگاه تعاملی است که برای تمامی سنین، آموزشی و سرگرم‌کننده است. در این موزه نمایشگاه‌های دائمی در کنار نمایشگاه‌های موقتی برگزار می‌شود، از نظریه‌ی انیشتین گرفته تا مارول کامیکس. خود ساختمان موزه نیز یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های شهر هنرها و علوم است که ساختاری شبیه اسکلتی غول‌پیکر دارد

es-va32

es-va40

بلیت

es-va41

آکواریوم اوشن گرافیک والنسیا جزء زیباترین آکواریوم‌های جهان است. معماری این آکواریوم که توسط فلیکس کاندلا انجام شده است، کمتر از یک شاهکار نیست. اوشن گرافیک بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا است که در فوریه‌ی  20033  در شرق شهر والنسیای اسپانیا افتتاح شده است.

اوشن گرافیک با مساحتی حدود ۱۱۰۰۰۰ متر مربع و ظرفیت آبی معادل ۴۲ میلیون لیتر (۱۱ میلیون گالن) آب، بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا لقب گرفته است. از این ۴۲ میلیون لیتر آب ۲۶ میلیون لیتر (۶۹۰۰۰۰۰ گالن)مربوط به بخش دلفین‌ها است که دلفیناریوم نام دارد و ۷میلیون‌ لیتر (۱۸۰۰۰۰۰ گالن) آب به کوسه‌ها، سفره ماهی‌ها و ماهی‌های ریز و درشت دیگر اختصاص دارد. در این آکواریوم از ۴۵۵ هزار جانور از بیش از ۵۰۰۰ گونه نگهداری می‌شود. حیواناتی از جمله پستانداران، پرنده‌ها، لاک‌پشت‌ها، نرمتنان، کوسه‌ها، دلفین‌ها، وال‌های بلوگا، شیر‌دریایی و البته انواع و اقسام آبزیان دیگر در این آکواریوم زیبا دیده می‌شوند که در ۹ قسمت زندگی می‌کنند.

این آکواریوم همچنین دارای باغی با بیش از ۸۰ گونه‌ی گیاهی است.

آکواریوم اوشن گرافیک از ۱۰ بخش مختلف تشکیل می‌شود. زیستگاه مدیترانه‌ای، اقیانوس قطبی- زیستگاه قطب شمال، جزیره‌ها، دریاهای استوایی، زیستگاه دریای سرخ، دلفیناریوم، جنگل‌های مانگرو یا همان حرا، بخش مرداب و باغی با انواع مختلف گیاهی.

آب این آکواریوم از خلیج مالوا-رزا پس از انجام مراحل سنجش و تعدیل کنترل به داخل مخازن پمپ می‌شود.

یکی از قسمت‌های شاهکار این آکواریوم بخشی است که در شرایط زیستی قطب شمال بازسازی شده است. سازه‌ای بزرگ شبیه کلبه‌های اسکیموها برای این منظور ساخته شده است. همچنین سعی شده است تا تمام شرایط طبیعی برای حیواناتی که در این بخش زندگی می‌کنند بازسازی شود تا وال‌های بلوگا و شیرها و البته سایر موجودات بتوانند در شرایط زیستی طبیعی‌شان زندگی کنند. برای مثال در مخازنی که وال‌های قطبی در آن زندگی می‌کنند سعی شده است قطعات در زیر آب کار گذاشته شود که تداعی‌گر قطعات یخ باشد. همچنین نور این قسمت نیز درست مثل قطب شمال که ۶ ماه روز و ۶ ماه شب است، تنظیم می‌شود. بسیاری از منتقدان معتقدند که تولید چنین میزانی از سرما در جای نسبتا گرمی‌ مثل والنسیا، تخریب محیط زیست است. از طرفی نمی‌توان منکر صحت چنین ادعایی شد اما از طرفی دیگر و با عینکی سالم‌تر اگر به این قضیه نگاه شود و به آکواریوم به عنوان میانجی آموزشی‌ای نگریسته شود، می‌توان با برآورد هزینه فایده رای به مثبت بودن ایجاد چنین فضایی داد. چنین فضاهایی درست است که تا حدودی به محیط زیست به صورت مستقیم آسیب وارد می‌کنند (مسلما کمتر از کارخانه‌های اتومبیل سازی، تولیدی‌های کامپیوتر و تبلت و کارگاه‌های مبل‌سازی) اما تاثیر آموزشی‌شان برای کودکان و آشنا کردن آن‌ها با واقعیت‌های زیست محیطی می‌تواند چشم انداز روشنی را برای جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، ترسیم کند.

از همین رو است که یکی از بخش‌های اصلی اوشن گرافیک مرکز تحقیقات و آموزشی این موسسه است.

(قیمت در تابستان ۲۰۱۷)
OCEANOGRÀFIC TICKET فقط آکواریوم  OCEANOGRÀFIC + MUSEU DE LES CIÈNCIES PRÍNCEP FELIPE TICKET  آکواریوم + موزه علم
Oceanogràfic Adult Ticket €29.10 Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe Adult Ticket €30.80
Oceanogràfic Child Ticket (4 – 12 years) €21.85 Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe Child Ticket (4 – 12 years) €23.30
Oceanogràfic Student Ticket €24.74 Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe Student Ticket €26.18
Oceanogràfic Senior/Disabled Ticket €21.85 Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe Senior/Disabled Ticket €23.30
Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe Adult Large Family Ticket
Oceanogràfic Disabled Ticket €21.85 Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe Child (4 – 12 years) Large Family Ticket €19.81
Oceanogràfic Adult Large Family Ticket €24.74 Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe Senior/Disabled Large FamilyTicket €19.81
Oceanogràfic Child (4 – 12 years) Large Family Ticket €18.57 OCEANOGRÀFIC + MUSEU DE LES CIÈNCIES   PRÍNCEP FELIPE + HEMISFÈRIC TICKET +  آکواریوم +  + موزه علم + همیسفریک
Oceanogràfic Senior/Disabled Large Family Ticket €18.57 hemisferuc شامل : آسمان‌نما، سینمای آی‌مکس و سالن موسیقی
NOCHES DEL OCEANOGRÀFIC. ENTRADA    آکواریوم در شب (ساعت ۸)  DESDE LAS 20H Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe + Hemisfèric Adult Ticket €37.40
Oceanogràfic Adult Ticket ۲۵,۰۰ € Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe + Hemisfèric Child Ticket (4 – 12 years) €28.40
Oceanogràfic Child Ticket (4 – 12 years) ۱۹,۵۰ € Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe + Hemisfèric Student Ticket €31.79
Oceanogràfic Student Ticket ۱۹,۵۰ € Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe + Hemisfèric Senior/Disabled Ticket €28.40
Entrada Noches Oceanogràfic Discapacitado ۱۹,۵۰ € Oceanogràfic + Museu de les Ciències Príncep Felipe + Hemisfèric Adult Large Family Ticket €31.79

وقتی زمان نمایش دلفین ها شروع می شود، در بلندگو ها اعلام می کنند که این نمایش بسیار زیباست.

es-va42

در محوطه آکواریوم یک سینمای ۴ بعدی هم بود که ارزش یک بار امتحان را داشت

سینما ۴ بعدی والنسیا – Cine 4D

قیمت بلیط ۳یورو  که دو فیلم داشت . یکی انیمیشن ۸ دقیقه ای و یکی یک فیلم ۲۰ دقیقه ای از طبیعت. ما انیمیشن را رفتیم

es-va43

es-va44

بعد از آن سوار اتوبوس شدیم و علی رقم اینکه خیلی وارد نبودیم، تا نزدیک هتل آمدیم و در رستوران برگر گیگ غذا گرفتیم و پس از صرف غذا، به هتل آمدیم.

es-va45

es-va46

es-va47

es-va48

دفاتر توریست در والنسیا

دفاتر توریست می تواند بسیار مفید باشد چرا که اطلاعات اصلی و پایه بسیار مفیدی را در اختیار توریست ها قرار می دهد. همچنین بهترین مکان جهت اخذ نقشه شهر، مترو و اتوبوس و دیگر اطلاعات لازم می باشد.

که آدرس ۵ دفتر به شرح ذیل می باشد

Tel.34 963 528 573
Hours: Mon-Sat: 9am – 7pm, Sun + Hols: 10am – 2pm

3. DIPUTACION
Poeta Querol, (by Teatro Principal)
dipuvalencia@touristinfo.net

infoturistica-aeropuerto@turisvalencia.es
Tel.34 961 530 229
Hours: Mon-Fri: 8.30am – 8.30pm, Sat-Sun + Hols: 9.30am – 5.30pm

ساعت کاری بارنک ها و صرافی ها (exchange)

ساعت کار بانک ها از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر می باشد
و تعداد خیلی کمی از بانک ها روز های یک شنبه از ۹ تا ۱۲ باز هستند

یکشنبه

ساعت ۹ صبح بعد از صرف صبحانه به لابی آمدیم و پس از چک آت اتاق هامون ، وسایل را در اتوبوس گذاشته و به سمت بارسلون حرکت کردیم.

در مسیر از شهر Morella هم بازدید دو ساعته داشتیم که نهار را هم همان جا خوردیم (به نظرم ۲ ساعت کم بود)

شهر Morella – موریا

در سایت های ایرانی اسم این شهر را مورلا گفته اند که بخاطر ترجمه اشتباه است. موریا در استان کاستلیون و از شهر های دیواری باستان محسوب می شود . تاریخ اسپانیا را از معماری ها و آثار بر جای مانده این شهر مانند قلعه مشهور آن می توانید به خوبی ملاحظه نمایید . نان مخصوص این شهر را حتما تست کنید ، نانی که با نوعی پنیر محلی پر شده و طعمی فوق العاده دارد .(که البته من یادم رفت بخرم)

این شهر آرام با مردمانی مهربان در دل کوه، کوچه های باریک ولی پر از انرژی و تکاپو(نسبت به جمعیتش) با چند رستوران کوچک کنار خیابان بود. ما چند تا عکس گرفتیم و در یکی از رستوران ها غذا سفارش دادیم و مثل همیشه دیر تر از همه به اتوبوس رسیدم

es-va50

es-va51

es-va52

منوی روز – Menu del Dia

بعضی از رستوران ها یک منوی روز دارند که شامل یک پیش غذا – غدای اصلی – دسر و یک نوشیدنی است و معمولا از هر کدام ۴-۵ نوع هست که شما می توانید یکی از هر کدام را انتخاب کنید و حدود ۱۰- ۱۵ یورو می شود.

ادامه سفر اسپانیا به شهر بارسلون را در  لینک زیر بخوانید

سفرنامه اسپانیا (قسمت دوم – بارسلون)