درصد مجاز شیشه دودی خودرو و مبلغ جریمه

ارسال شده در: Uncategorized | ۰

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال کد جریمه ۲۱۱۴ به مبلغ ۵۰ هزار تومان برای وسایل نقلیه دارای شیشه دودی‌ غیر مجاز خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت:‌ با توجه به فصل تابستان و تابش نور خورشید اکثر رانندگان تمایل دارند که شیشه‌های خودروی خود را دودی کنند تا از تابش نور آفتاب در امان باشند. 

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این مطلب که شیشه بسیاری از خودروها به صورت استاندارد و کارخانه‌ای دودی است، اعلام کرد: رانندگان می‌توانند شیشه‌های خودروی خود را با درصد مجاز و تعریف شده، دودی کنند. 

سرهنگ عابدی گفت:‌ نوع شیشه دودی باید به گونه‌ای باشد که داخل خودرو پیدا باشد در غیر اینصورت پلیس راهور فاتب با مشاهده خودرویی که شیشه‌اش دودی بوده و داخل خودرو قابل رؤیت نباشد، برخورد می‌کند. 

وی نوع برخورد پلیس با این چنین خودروها را اعمال قانون عنوان و خاطرنشان کرد: جریمه ۵۰ هزار تومانی با کد جریمه ۲۱۱۴ در انتظار متخلفان است. http://www.iranjib.ir/

میزان قانونی و مجاز دودی کردن شیشه های خودروها
در قانون میزان و معیار خاصی برای درصد دودی کردن شیشه های خودروها وجود ندارد ولی آنچه مسلم است و قانون اعلام می کند آن است که : اگر خودرویی شیشه هایش دودی شده است، مامور پلیس باید بتواند داخل خودرو را مشاهده کند.

درصد مجاز دودی کردن شیشه چقدر است
همان طور که قبلا گفته شد، درصد دقیقی اعلام نشده است ولی با توجه به این که داخل خودرو میبایست از بیرون قابل دیدن باشد، کمتر از ۳۰% مثلا ۳۵% مورد تایید می باشد.

درصد دودی شیشه خودرو

win22

win41win33win11

 

 

مبلغ جریمه نصب شیشه دودی 

با توجه به کد تخلف ۲۱۱۴ (سایت http://police.ir/) جریمه نصب شیشه دودی غیرمجاز در سال ۹۶ به شرح ذیل می باشد.

روستا ها و راه های روستایی سایر شهرها کلان شهر ها و جاده های بین شهری نوع جریمه
۲۰۰/۰۰۰ ریال ۴۰۰/۰۰۰ ریال ۵۰۰/۰۰۰ ریال نصب شیشه ی دودی

 

روش تشخیص درصد شیشه دودی

دستگاهی هست که میزان عبور نور مرئی و درصد دودی بودن شیشه را اعلام میکند.
این دستگاه Tint Meter نام دارد که  اندازه و قیمت های متفاوتی دارد.
حالا اینکه در ایران هم پلیس از این وسیله استفاده میکند یا خیر…نمی دانم ولی بعید می دانم که استفاده کند و بیشتر از معیار چشمی برای تشخیص تخلف استفاده میشود.

wi56 wi58 wi59 mark-gatien.jpg.size.xxlarge.promo

پاسخی بگذارید