پلتفرم های آموزشی و محیط مجازی برای یادگیری و آموزش

ارسال شده در: Uncategorized | ۰

پلتفرم های آموزشی آنلاین

محیطی مجازی برای یادگیری و آموزش

فضایی برای تشکیل کلاس های مجازی با امکانان محتلف

آموزش مجازی (e-learning)


امروزه بخش مهمی از فعالیت کارآفرینی دیجیتالی جهان در مقوله‌ی آموزش مجازی (e-learning) متمرکز شده است. بسیاری از دانشکده‌ها، موسسات آموزشی، مطالعاتی و مجموعه‌های غیر رسمی اطلاع رسانی سرویس‌هایی را برای مخاطبان طراحی و ارائه کرده‌اند که آن ها را قادر می‌سازد تا از سامانه‌های دیجیتالی استفاده کنند و آموزش از راه دور دریافت کنند.
 کسب و کار مجازی در عرصه‌ی آموزش، روز به روز مخاطبان بیشتری پیدا می‌کند. در کشور خودمان هم در حال حاضر بیش از ۶۰ دانشگاه و موسسه‌ی مجازی رسمی در زمینه‌ی آموزش عالی فعالیت می‌کنند و فرصت‌های خوبی را در اختیار دانشجویان قرار داده‌اند. همچنین موسسات آموزشی دیگری هم در کشور وجود دارند که دوره‌های آموزشی پیشرفته و جدیدی مثل بازی‌سازی یا آموزش های مرتبط با توسعه‌ی وب‌سایت را به صورت مجازی به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

امروزه‌ موسسات زیادی در سراسر دنیا محتوای آموزشی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. آموزش بدون مرز و محدودیت یکی از بارزترین ویژگی‌های دوره‌هایی است که توسط موسسات آموزش مجازی ارائه می‌شوند. در واقع شما می‌توانید در هر دوره‌ای که به آن علاقه‌مند هستید بدون مشکلات و فرایند‌های مدت‌داری مثل پذیزش گرفتن، شرکت کنید و هر زمان از روز را که دوست دارید به آموزش اختصاص بدهید.

در ابتدا به معرفی چند پلتفرم معروف خارجی می پردازیم

کورسرا (Coursera) https://www.coursera.org/

coursera1

کورسرا یکی از بهترین پلتفرم های انلاین آموزشی دنیاست که با برترین دانشگاه های آمریکا همکاری می‌کند و در این همکاری محتواهای ارزشمند و کاربردی مختلفی را تولید می‌کند. آن ها به تازگی بخش جدیدی تحت عنوان “تخصص” را معرفی کرده اند که از ۱۰ روش مختلف آموزشی برای گرفتن گواهینامه رسمی از دانشگاه ها معتبر را دربر دارد.

کورسرا دارای تنوع گسترده ای از آموزش های مختلف است که می‌توانید بر حسب نیاز یا علاقه آن ها را انتخاب کنید. همه چیز از هوش مصنوعی تا تئوری های موسیقی. کورسرا به خود می‌بالد که در دسترس همه ی افراد است، بسیاری از دوره های رایگان است، دوره های غیررایگان هم با قیمتی مناسب و نسبتا ارزان در دسترس قرار دارد، معمولا گواهینامه های رسمی برای دوره های مختلف موجود است اما با هزینه

سرویسی است که در ابتدا با پشتیبانی دانشگاه Stanford راه اندازی شد و حالا پشتیبانی چندین دانشگاه معتبر را با خود دارد که علاوه بر Stanford باید اسامی Michigan، Princeton، Pennsylvaniaa را نیز به لیست اضافه کرد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود دانشگاه بزرگی هستند. یقینا این نوع از آموزش مدرکی برابر با مدرک اصلی یک دانشگاه در حالت عادی نخواهد داشت اما اعتباری که این دوره از آموزش‌های مجازی دارد تفاوت‌های بسیاری با دیگر آموزش‌های مجازی خواهد داشت.

برای توضیحات بیشتر به سایت های زیر مراجعه فرمائید

لیک ۱

لینک۲

لیندا (Lynda) www.lynda.com

e-l-lynda1

لیندا یکی از قدیمی ترین های حوزه آموزش آنلاین است، لیندا منبعی تصویری و ویدیویی از آموزش های مختلف را به صورت اشتراکی ارائه می‌دهد. به عبارتی میتوان لیندا را نتفلیکس آموزشی معرفی کرد. یک گزینه ی معقول و خوب برای کسانی که دنبال آموزش های تصویری هستند، شما با پرداخت ۲۰ دلار در ماه میتوانید به بیش از ۱۰۰۰۰۰ آموزش ویدیویی در طیف های مختلف موضوعی دسترسی پیدا کنید. البته بعضی از سایت های ایرانی اکانت لیندا را می فروشند.

و اما یک سایت ایرانی (MitaLearn.com)  تمامی مسیر های یادگیری و learning path های سایت lynda  را پوشش داده شده است. شما می توانید با ورود به سایت میتالرن از مسیرهای یادگیری به صورت رایگان استفاده کنید.

در واقع مسیرهای یادگیری یا learning path ها یکی از امکانات سایت لیندا lynda است که میتالرن از آن پشتیبانی می کند.

MitaLearn.com

e-l-MitaLearn1

 

یودمی (www.udemy.com (Udemy

Udemy یعنی Academy of You یا موسسه‌ی علمی شما، این پرتال با ارائه‌ی چهل هزار دوره‌ی آنلاین در ۱۲۰۰ رشته‌ی مختلف از حسابداری و نجوم گرفته تا فناوری اطلاعات و مهندسی و حقوق و علوم سیاسی و ورزش و مد و لباس، فرصت‌های جذاب و هیجان‌انگیزی را در اختیار شما قرار می دهد. تقریباً برای هر سلیقه‌ای یک دوره‌ی آموزشی در این دانشگاه آنلاین در دسترس است.

تمام دوره‌های ارائه شده در Udemy از طریق وب‌سایت، ‌اپلیکیشن تلفن همراه روی سیستم عامل‌های اندروید و ios و  حتی اپلیکیشن‌های تلویزیون هوشمند قابل دسترسی هستند. شما این امکان را دارید که دوره‌ها را دانلود کنید و هر وقت خواستید دوباره آن‌ها را مطالعه کنید.
یکی دیگر از امکانات جالبی که Udemy‌‌ در اختبار کاربرانش قرار می‌دهد، نسخه‌ی صوتی دوره‌ها است. با دسترسی به نسخه‌‌ی صوتی دوره‌ها شما می‌توانید به راحتی هنگام رانندگی، پیاده‌روی یا ورزش کردن به درس‌ها گوش بدهید و از زمان خود استفاده‌ی بهتری بکنید.
شما با ثبت نام در هر یک از دوره‌های وب سایت Udemyy می‌توانید از طریق ابزارهای صوتی، نوشتاری و تصویری با استاد خود در ارتباط باشید و هرگونه ابهام یا مشکلی که در طول دوره دارید را با او در میان بگذارید.

اگر دانشجویی از طریق فردی که دوره را برگزار می‌کند به Udemy معرفی بشود و در همان کلاس شرکت کند، آکادمی   ۹۷ درصد از درآمد دوره از آن دانشجو را به آموزش دهنده پرداخت می‌کند. در حالت عادی هم از درآمد ثبت نام هر دانشجو معادل ۵۰٪ از درآمد به آموزش دهنده پرداخت می‌شود.

این سایت ظرف ۷ سال اخیر، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار قیمت گذاری شده است و به نظر می‌رسد، یک استارت‌آپ دیجیتالی جذاب و خلاق در دنیای امروز باشد. در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۰ آموزش‌دهنده‌ی برتر Udemy توانستند بیش از ۱۷ میلیون دلار از طریق این وب‌سایت درآمد کسب کنند.

قیمت دوره های آموزشی کاملا متغیر است، از ۱۰ تا ۵۰۰ دلار برای دوره های آموزشی مختلف

و البته Udemy  دسترسی ایرانی ها را به محتوای خود قطع کرد و عملا کاربران ایرانی نمی توانند حتی وارد این وب سایت شوند.

 

یوداسیتی (www.udacity.com (Udacit

e-l-Udacity1یوداسیتی پلتفرم آموزش آنلاینی است که روی فناوری و تکنولوژی های جدید و بروز تمرکز دارد. دوره های هوش مصنوعی، اندروید و علم داده و یادگیری ماشین یوداسیتی از دوره های خیلی محبوب و معروف سطح اینترنت است. ساختار قیمت گذاری یوداسیتی به شکلی است که شما می‌توانید برای دسترسی به دوره های اموزشی مورد نظر خود پرداخت حق اشتراک ماهیانه داشته باشید و نکته قابل توجه این است که اگر دوره ای را به صورت نصفه کاره رها کنید شما فقط به همان میزان نصف دوره پول پرداخت خواهید کرد. اگر از علاقه مندان به شاخه ی برنامه نویسی هستید و از قضا در ایران زندگی می کنید، مطمئناً برایتان پیش آمده که در پیدا کردن یک منبع یادگیری درست و درمان دچار سردرگمی شده اید و نمی دانستید که چه نرم افزارهایی می توانند در این راه پر پیچ و خم یاری تان کنند. اگر سوالاتی از قبیل: از کجا باید شروع کرد؟ آیا می توان برنامه نویسی را به صورت خود آموز یاد گرفت؟ و مواردی از این دست ذهنتان را به خود مشغول کرده، هیچ نگران نباشید.

یوداسیتی جزو معدود اپلیکیشن هایی به شمار می رود که در این راه دشوار می تواند یار مطمئنی برای شما باشد. اگر از ما بپرسید، به شما می گوییم که همین حالا به جمع میلیون ها کاربر این برنامه بپیوندید تا بتوانید به واسطه ی آموزش های آن، قدم های بزرگی در زمینه ی دانش برنامه نویسی بردارید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوره های آموزشی یوداسیتی توسط کارشناسان Facebook ،Google ،Cloudera و MongoDB تدریس می شوند؛ افرادی خبره که می توانند خیال تان را در بحث یادگیری راحت کنند. یوداسیتی در هر دوره سعی دارد، ابتدا با آموزش اصول اولیه برنامه نویسی ذهن شما را آماده ی دریافت مطالب کرده و سپس به سراغ مباحث پیشرفته تر برود.

در یوداسیتی طیف وسیعی از زبان های برنامه نویسی مقابل تان قرار دارد. با این اپلیکیشن آموزشی قادر خواهید بود به فراگیری زبان هایی چون HTML ،CSS ،Javascript ،Python ،Java و… بپردازید. در بخش فهرست نیز برای راحتی کاربران، دوره های آموزشی یوداسیتی در بخش هایی چون آی او اس، اندروید، توسعه ی وبسایت، مهندسی نرم افزار، علوم داده ها و… تقسیم بندی شده اند.

برای شرکت در هر دوره کافیست روی آن کلیک کنید. پس از باز شدن دوره ی آموزشی مورد نظر، با استادانی که به آموزش شما می پردازند آشنا خواهید شد و همچنین خلاصه ای از آن دوره، پیش نیازهایی که به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد و سرفصل دروس برایتان به نمایش در می آید.

علاوه بر این برای آگاهی از دوره های خود، می توانید به بخش Enrollment رفته و دوره های آموزشی ای که در آن ها ثبت نام کرده اید را ببینید. در آخر نیز بگوییم که یوداسیتی شامل ویدئوهای آموزشی نیز می شود و برای استفاده از این اپلیکیشن باید به صورت مداوم به اینترنت پرسرعت متصل باشید.

 

و در اینجا به معرفی چند سایت ایرانی در جهت برگزاری کلاس و دوره های آموزشی مجازی بپردازیم

یاد آموز http://www.yadamooz.ir

e-l-yadamooz1یآدموز، فضایی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با همکاری و مشارکت یکدیگر از خدمات و محتوای آموزشی بهره مند شوید. اساتید، دانش آموزان و دانشجویان می توانند با استفاده از یاد آموز محتوا وبرنامه های آموزشی خود را به اشتراک گذارند و به تمرینات، نمره ها، بحث‌های کلاسی و آموزشی دسترسی داشته باشند
(بدون هزینه)

 

ساخت کلاس مجازی cloverpad.net

e-l-cloverpad1ساخت کلاس مجازی (از کلاس های حضوری و جزوات اساتید)

جهت تسهیل کار آموزش اساتید محترم، وب سایت کلاورپد می تواند کلاس های اساتید محترم را به کلاس های حرفه ای آنلاین تبدیل نماید. با توجه به مشغله زیاد اساتید محترم و عدم آشنایی با نرم افزارهای حرفه ای ساخت محتوای آموزشی، کارشناسان ساخت کلاس های آنلاین ما می توانند کلاس های آموزشی و جزوات و کتب آموزشی اساتید محترم را تبدیل به کلاس های interactive نمایند. روش کار به شکل زیر خواهد بود

در ابتدا اینکه استاد قادر خواهد بود در زمان هایی که حتی کار نمی کند از مارکت آموزش های آنلاین کلاورپد کسب درآمد کند.

کلاسهای آنلاین تبلیغ مناسبی برای معرفی استاد خواهند شد و تعداد دانشجویان استاد در کلاس های حضوری و خصوصی نیز افزایش پیدا می کند.

در ضمن هزینه ساخت کلاس های مجازی نیز پس از کمتر از ۱۰ فروش معمولا جبران شده و باقی آن سود خواهد بود.

هزینه تبدیل و ساخت کلاس مجازی بصورت زیر می باشد:

تعداد جلسات: ۱۲ جلسه | هر جلسه حداقل ۵ دقیقه، حداکثر ۱۵ دقیقه | هزینه: ۴۰۰ هزار تومان

 

 مداد نوکی  http://medadnoki.com/

e-l-medadnoki1

 

وبلاگ مداد نوکی (medadnoki) به دنبال گسترش فرهنگ کارآفرینی با حوریت  مهندسی و کسب و کار می‌باشددر وبلاگ مدادنوکی در بخش کسب و کار مقاله‌هایی پایه‌ای در اختیار شما قرار داده می‌شود که روند کسب و کارتان را تسریع بخشد.
همچنین در بخش مهندسی وبلاگ مداد نوکی به دنبال ارائه به روزترین پیشرفت‌های تکنولوژی در دنیا در کنار آموزش‌های مفید به دانشجویان مهندسی در رشته های مختلف هستیم.

بدون هزینه

 

 بلدیاب  http://www.baladyab.com

baladyab1

اگر به دنبال تدریس خصوصی هستید یا می خواهید از دوره های برگزار شده توسط آموزشگاه های استان خود باخبر شوید و یا اگر آموزشگاه یا مدرس هستید و می خواهید دوره های آموزشی خود را معرفی کنید سایت بلدیاب می تواند به شما کمک کند.

منابع :

http://haghighatjoo.ir

http://razz.ir/leraning-subject/

https://unesh.com/

payment24.ir

http://digiato.com

پاسخی بگذارید